1 (2009)


Az értékes ritkaságairól híres könyváruházban éppen záráshoz készülődik a személyzet, amikor egy titokzatos zarándok felbukkan az üzletben. Állítása szerint egy könyvért utazta át a világot, amit a bolttal együtt megálmodott, ezért kérésére a raktárba mennek azt felkutatni. A raktárban értetlenül konstatálják, hogy az összes könyv lecserélődött egy addig ismeretlen könyv példányaira, az üzletrészbe visszaérkezve pedig döbbenten látják, hogy az egy perccel azelőtt még meglévő árukészlet is nyomtalanul eltűnt. Helyette ugyanazzal a szerző és kiadó nélküli könyvvel van feltöltve az üzlet, melynek címe: „1”.

A helyszínt lezárja a „Valóságvédelmi Hivatal” és megkezdi a nyomozást Phil Pitch különleges ügynök vezetésével, aki a paranormálisnak vélt csalások magabiztos leleplezéséről híres.


Nem szeretem a magyar filmeket,valahogy nekem mind ugyanúgy épül fel,ez viszont megfogott.Először mondjuk nem vettem észre,hogy magyar filmet nézek,mivel a leírásban ez nem volt benne,de a stáblistát olvasva már nem volt kétségem.Kicsit gondolkodtam is,hogy lessem-e meg,de aztán belevágtam.Az eredmény pedig felemás lett.
Unalmasnak indult az '1',aztán egy nagy fény és elkezdett beindulni a cselekmény.Tetszett a Valóságvédelmi Hivatal,mint olyan,kár,hogy nem derült fény valami komolyabb előző munkájukra,így csak elképzelni lehet,hogy pontosan mit is csinálhatnak.Elég szigorú szabályokat használtak a "csoda" kiderítésére,eredmény persze nem sok lett.Eközben szép lassan megismerjük a szereplőket is,akik közül 2-en nemesi családból származnak,egyikük a Vatikánból jött,a másik pedig egy takarító,akiről szinte semmit sem tudunk meg,mivel egyszer sem szólal meg a film alatt.
A vatikáni öregtől sok érdekes és bölcs dolgot hallunk,de néha úgy éreztem,mintha csak szavakat dobálna és nem is lenne mindennek olyan nagy jelentősége.A körtét sem értem,hogy miért pont az a gyümölcs volt mindig nála,nem igazán tudom mihez kötni.
A film lényege a könyv volt,amely lényegében statisztikai adatokkal szolgált az emberiség mindennapjairól.Volt benne szó életről,halálról,betegségekről és más dolgokról,de ez olyan formában volt leírva,mintha valaki éjjel-nappal minden egyes embert megfigyelt volna és őket átalakítva számokká könyv formájában jelentette volna meg.Ez a könyv a világ elé kerülve pedig teljes káoszt,félelmet és dühöt okozott,az emberek nem értették,hogy honnan is kerülhetett ilyesmi elő...
Nem rossz a film,aki vevő az érdekes,elvont alkotásokra,azoknak mindenképp ajánlom,ráadásul tényleg sok dolgot tudunk meg belőle.A lényeget azonban a könyv sem magyarázza el és nekem a film végén kicsit hiányérzetem is támadt,mintha nem lenne egész a történet.Ettől függetlenül szerethető..

Letöltés:
http://download.hellshare.hu/1-ws-pdtv-xvid-tvtime-avi/1934884/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése